Sabtu, 3 Mac 2012

penipuan .

penipuan atau kena tipu ,
ianya sangat menyakitkan hati,
dan sukar untuk di terima .

saya sangat percayakan papa saya , tapi semenjak dia tipu saya , sukar untuk saya percayakannya .
sejak saya tahu dia tipu saya , saya sangat marah sama dia .
sampaikan saya tidak mahu sambut callnya. 

di sebabkan saya dan papa jarang jumpa kerana papa kerja di labuan dan saya di tawau masih sekolah lagi , sejak tu juga la , papa lupa diri . dia berlagak sampai kan tipu saya .
saya tak mahu masuk campur hal orang tua tapi untuk kebenaran yang ingin saya tahu , jadi saya masuk campur . tak sanggup juga saya tengok mama saya menangis , sakit hati bila melihatnya menangis .
sejak saya tahu hal sebenar , saya tidak dapat buat apa-apa hanya mengimbas kembali segala kenangan family saya .

baru-baru niey juga , saya sangat memerlukan wang untuk beli print sebab untuk print homework sekolah saya . jadi saya minta wang sama papa untuk beli print , yang saya minta bukan gajinya tapi bonusnya . papa bilang dia tidak dapat bonus , jadi saya percayalah cakap dia . 

berberapa hari kemudian , ada orang cakap yang papa saya dapat bonus . jadi sakitlah hati saya dia bagi semua wang tu untuk bikin barunya . sedangkan saya sangat memerlukannya dia tidak bagi .
betapa sakit hati saya .

papa ada telefon tapi saya tidak sambut ,sebab saya belum sedia untuk cakap sama dia . 
berberapa hari berlalu , saya sambut callnya , dengan suara yang masih marah .
masa papa call , kami bergaduh lagi lalu saya kasih mati tu call .





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...