Jumaat, 16 Mac 2012

pakai tudung vs tidak pakai tudung . .

saya ambil topik nie , bukannya apa , tetida jak terlintas di fikiran saya . lagipun yang orang cakap yang tidak pakai tudung tu sudah rosak , tapi kenyataannya salah bagi saya la 80% yang pakai tudung sudah rosak , 60% yang tidak bertudung masih lagi perawan . saya cakap nie di dalam negara kita ( malaysia ) bukan dia luar negara .

tidak semua , orang yang pakai tudung tu bagus tapi kebanyakannya dorang hanya mahu tutup love bite . saya cakap nie sebab kawan saya sendiri , tidak perlu saya bagi tahu namanyakan . boleh di katakan bestfriend tapi itu dulu sekarang tidak sudah . saya terkejut bila dia buka tudungnya , banyak love bite di lehernya . jadi , saya tanya la tapi dia bila kena gigit nyamuk . jadi , saya buat tak tahu la .

ada juga kawan sekelas saya , nampak ayu bila cakap suaranya sangat lembut dan perlahan  tapi bila dengar kisahnya rupanya sudah rosak . saya dapat tahu pun sebab best friendnya sendiri yang bagitahu , terkejut saya bila dengar hal itu . so , kalau dia ada semua orang buat tak tahu , tapi bila dia tak ada semua orang buka mulut cerita pasal dia . mahu tegur pun tidak di layan , hanya diam jak yang saya mampu .

ada juga kawan saya kakaknya seorang pramugari , kakaknya ada musuh kawan sekerja juga tapi tu la jadi musuh sebab berubut seorang lelaki , puncanya saya pun tidak faham betul ceritanya . semasa bersemuka pandangan mata berlawan hingga la musuhnya tarik rambut kakaknya , kakaknya pun balas la mana mahu rugi kan , tapi musuhnya nie pakai tudung time tu tiada kerja . jadi , di tarik tudung tu musuhnya , pecah la rahsia yang di lehernya ada love bite .

sebenarnya , banyak lagi tapi saya malas mahu tulis pasal begini . so , ini jak la yang saya boleh share kan . kalau yang tidak pakai tudung tu pula . ada juga ceritanya .

nie pasal kawan kakak saya , dia ini sudah seksi dan cantik tapi banyak tanggapan orang yang dia nie sudah tak dara tapi kenyataannya salah . dia masih lagi dara , biarpun dia pakai seksi , tak semestinya dia sudah rosak kan . yang penting pandai jaga diri .

ada juga kawan lama saya , dia nie nakal , suka lepak , suka bergaduh , macam-macam la dia buat . tapi bila cakap pasal maruah , dia akan sentiasa pertahankan maruahnya . dia tidak mahu maruahnya jatuh dan di hina . jadi , biarpun dia nakal 'harga diri nya sangat bernilai untuk orang yang sudah di gelar suami bukan untuk orang yang mahukan badannya' , dia cakap macam begitu la sama saya .

mm ! boleh di katakan best friend saya la sekarang , dia nie sama juga dengan kawan kakak saya . dia suka pakai seksi-seksi tapi bila orang mengurut sama dia , dia akan cakap 'sorry you not my test' so , bila saya dengar dia cakap macam begitu , saya rasa terlampau . boleh la di katakan semua orang di reject nya . sebab dia bilang 'no time for love' , saya pun okay la .

jadi , pakai tudung atau tidak , bukan la soalannya yang penting jangan menilai orang dengan penampilannya itu cuma la luaran seseorang , tapi nilai la orang dengan dalamannya kerana di ctu la kunci maruah seseorang tersembunyi . ohh yahh , kebanyakannya orang akan kutuk anak-anak yang perpakaian seksi tapi dorang tidak tahu apa yang anak dorang buat di luar dan belum tentu anak dorang bagus .




 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...