Isnin, 28 November 2011

warna kehidupan . .

Merah menyala oh jantungku berdegup pantas keranamu
Haru biru fikiranku bila kau pergi jauh
Kehadiranmu mewarna kehidupanku
Putih sucinya perasaan jiwa untuk dikongsikan
Sejingga api membara...sehangat itulah cinta
Kehadiranmu mewarna kehidupanku
Sesaat berjauhan rasa tidak keruan
Hilang arah gundah...tanpa khabar ku resah
Hitam gelita pandangan...rindu makin dirasakan
Hanya satu ku mahu
Berdamping denganmu disisi selalu
Secerah kilau kuning suria...sinar menyelinap kalbu
Sesegar hijau dedaun...senyummu menawar pilu
Kehadiranmu mewarna kehidupanku
Walau seikhlas lafazku kasih
Luahan hati masih tak setanding bahasa
Demi cinta pastiku sedaya mencurah yang termampu
Tahtamu mampan dijiwaku.




p/s : nie sia kasih copy jak, bab sntik ayat2 dia . .

Sabtu, 26 November 2011

mahu jadi penulis novel ? , angan2 kali . .

ini hari adalah hari sabtu , yang buring sangat teda mo buat apa2. . mm !

ohh yahh , terfikir nak jadi seorang penulis novel , sia nie bule ka ? sia da bakat ka mo jadi tuu ? mm ! uda lama sia teringin nak jadi seorang penulis novel tapi sia tak yakin . nanti novel yang sia buat tak laku , malu la sia . . haha ! lagi pun sia bkn tau mo hntar tuu novel d na , mo kirim ma cpe ? 

penulis novel juga perlukan imiginasi kan ? na, sia pun suka berimiginasi nie . hahaa ! lau sia ingat2 balik , sia mula minat mo jadi penulis nie di sebabkan sia terbaca satu entry tajuk dia "tip menulis"yang di tulis oleh norhayati berahim  bah, bila sia baca , mm ! da ckit terharu la . . hehe !

sejak tuu la , sia mula minat mo jadi penulis novel , apa tidak nya sia tersentuh bila d tulis daya khayal (imiginasi) , haha ! di sebabkan sia ni suka berimiginasi la , sia mo jadi tuu . . hehe ! yaahh laa , daripada sia berimiginasi macam urg giler lebih bek sia buat novel kan . . berfaedah lagi kann . . hehe !

p/s : rasa macam mo makan la . . hehe ! lum mkn tgh hari nie . .

Selasa, 22 November 2011

seperti rama-rama

dulu sebelum saya bertukar menjadi rama-rama, 
saya ada ulat yang suka memakan daun tanpa henti.

lama kelamaan saya mula sedar bahwa masanya telah tiba,
saya harus berkurungkan untuk berubah menjadi rama-rama.

lalu saya membaluti diri saya dengan daun,
saya takut nanti saya tidak boleh melihat keindahan dunia.

dengan keberanian saya melakukannya,
dan berdoa agar tidak di ganggu oleh siapa-siapa.

saya takut, kerna apa yang sia buat ini ,
menanggung risiko besar sama ada hidup atau mati.

di dalamnya sangat gelap saya tak boleh melihat apa-apa,
hinggalah tiba masanya saya harus keluar melihat dunia.

beberapa bulan kemudian ,
saya membuka mata dan melihat.

saya begitu cantik dengan warna-warni,
saya keluar dari daun yang bergulung.

lalu melihat dunia dan sedar, 
bahwa saya di beri peluang kedua untuk melihat dunia.

saya terbang dengan gembira ,
menikmati keindahan dunia . . 



p/s : spt rama2 nie mempunyai mksd dlm hidup sia . . hehe ^^

Isnin, 21 November 2011

jalan2 sama kawan . .

hari nie sia penat jalan-jalan ma jessica , kwan sia d skull. first tuu , kmi tak rapat tapi bila naik form 4, kmi jadi kwan biasa-biasa jak , lama kelamaan kami mula rapat d skull maupun d luar . mm ! bez juga kwan dgn dia nie lucu-lucu juga urg nyer nie .

kebelakangan nie kami pula rapat, lau sia ingat balik start tggl 1 kami mula rapat lau tak silap la . . kami juga selalu jumpa terutama nyer ari minggu , permulaan jumpaan kami d (pintu chapel) lepas tu duduk sama dlm cuc . habis misa kami p d EP (eastern plaza) tuk bergambar d tandas nya . . haha ! sampai kan muka  d cam uleh tu penjaga . . hahaa !

mm ! pas tuu , kmi p mkan d EP ataupun kami p bandar jalan-jalan cari makan , hehe ! lepas makan , kami akan p tingu2 baju d sabindo maupun d kedai2 baju yang len sambil test tu baju n bergambar . . hehe ! ini la keja2 giler yang kami selalu buat tiap ari minggu . .



Sabtu, 19 November 2011

miss you !

kali terakhir kita berjumpa masa hari khamis tu, sia menyesal npe sia tak bagi ko tuu hadiah. menyesal sangat , ya la na tau la kan kte tidak kan pena jumpa uda . mm ! tapi, sia harap suatu hari sia dapat bagi ko tuu hadiah , harap sangat kita kan berjumpa juga !

sekarang nie pun sia selalu teringatkan ko, da ka ko pun ingat sia ? mm ! kebelakangan nie juga , sia selalu imbas kembali segala gelagat ko d skull mopun masa kita sama2. sia rindu untuk ko hantar sia balik , sia rindu untuk jalan sama2 ko , sia juga rindu ko buat sia ketawa riang n sia rindu akan senyumanmu. 

sia tidak kan pandang lelaki lain, sia kan tetap setia menunggumu . biar la pa urg mo ckp , kerna ko len dari yg len . sia akan tggu kata2mu buat kali kedua yang ko ucapkan d jalan raya tuu . sia akn tggu, n sia tak pena kisah cpe ko , sia kan tetap tema ko walau seadanya ko.

biar la semuanya menjadi kehendak tuhan , sia pasrah . 


p/s : haha ! nie hari sia berjiwang2 uda and i want sleep , ngantuk uda .. hehe !

jangan paksa sia !

npe masalah nie datang lagi , belum lagi selesai datang lagi yang baru . . huhu ! hidup ini susah betul tuk mo d atasi , sia nie pun terpaksa cak la bersabar tuk masalah ini sia yakin tuhan tak pena tinggalkan sia tuhan selalu ada d sisi sia biarpun sia tidak dapat melihatnya dengan mata kasar tapi sia pasti tuhan selalu menyertai sia . amen..

mm ! masalah jiran sia cari pasal sama mama sia , nie jiran nie kuat betul cemburu . tak bule tingu family len bahagia ka ? skit2 family sia jd bahan umpatan mereka. . lau cemburu tuu jgn la sampai cemburu buta , mm ! smpai kan p'shbatan sia sma anak nyer bule renggang ohh . . nie la yang sia x suka . .

masalah nie lgi la , mom sia mo hantar sia p labuan tinggal sama papa sia d sana . tpi , sia tak mo tinggal dengan papa sia , sia mo tinggal d hostel , ya la drpd sia skit ati tingu muka c merifi lebih baik sia tinggal d hostel kan x skit ati uda . tp nie , mum sia x bg , dia mo sia tinggal dengan papa sia. na la sia mo . .

mm ! susah betul dgn family nie, tak tau la na yang harus sia pilih sma da mum atau papa sia . . tingu pelajaran sia pun uda merosot tidak bule fokus bab kedua2 pihak paksa sia na yg sia mo ikt , lau bule dua2 sia x mo ikt , sia mo d tgh2 kan adil namanya . . sia x pilih mum dan papa sia cam nie kan lgi bgs , drpd sia pilih antara satu bgs x pa . .

d skull sia no 12 , haha ! merosot kedudukan sia uda, malu sia ma cigu2 d skull tuu . mcm d pandang rendah pla sia , mm ! malu nya , hehe ! tahun depan sia kan belajar bagus2 uda , lau bule kan sia mo kuar dri nie uma sia mo tinggal d hostel supaya pelajaran sia tak terganggu , dari kedua2 pihak n urang di sekeliling uma sia . . sia buat nie bkn kepentingan diri sia tp untuk pelajaran sia, supaya sia tidak tertekan n sia pun bule fokus . . hehe !


Jumaat, 18 November 2011

dont say goodbye to me . .

hari ini sia rasa terharu dan sad juga ada yang sia rasa , macam sia mo nangis jak time ko say goodbye to me . . npe ko post d wall sia macam tuu , sanggup kah ko melihat sia pergi jauh . . huhu ! dengan jujur sia tak sanggup tinggalkan tempat asal sia, sia tak sanggup pindah skull . biar la sia d tawau cak drpd sia pindah labuan , lgipun sia na da kawan d sana .. 

sia cma tak mo tinggalkan ko so, dont say goodbye to me . . if u say like that i gonna mizz u n that impossible to me to let u go so, stop say like that . . mm ! cepat betul hbis skull ka , sia tak dapat tingu gelagat ko yang lucu2 tuu . . sia akan mizz gelagat ko tuu . .

tahun depan sia tak skull d ctu uda, sia pindah skull s.i.m , bah ! da ka kte tetap kan b'jmpa atau tidak , tapi sia harap kita tetap kan berjumpa . doa sia tuk ko sllu menyertai . . mm ! i will mizz u ah choy . .


 

Selasa, 15 November 2011

bila kau . .

bila kau menatap mataku
aku tak mampu 
untuk membalas tatap matamu

bila kau mendekatiku
ku mula heran
selama ini tak pernah berlaku

bila kau membelai rambutku
ku terharu sekali
perasaan itu mula muncul

bila kau menghampiriku
ku ingin menjauh
kerna jantungku mula berdebar

bila kau menemaiku
ku tak ingin 
kau meninggalkanku

bila kau buat perbandingan
ku mula tertanya-tanya
ada kah kau suka aku


Isnin, 14 November 2011

inginku menjadi sahabatmu . .

inginku memegang tanganmu
supaya kau tak terlepas dari ku

inginku selalu ada di sisimu
supaya orang lain tak mengambilmu dariku

inginku membuatmu gembira
supaya kau tak fikirkan masalahmu

inginku menemaimu saat kau bersedih
supaya kau tahu aku ambil berat

inginku selalu ada untukmu
supaya kau tahu , kau tak sendiri 

inginku menjadi sahabatmu sampai selama-lamanya
supaya kita sama-sama tempuhi rintangan hidup kita

tapi, sekarang semuanya tinggal kenangan
kenangan yang sudah berlalu pergi

sekarang semuanya berubah
seperti tidak mengenal diri ini

sekarang kau jauh di sisi orang lain
aku sendiri di sini menantimu

sekarang pegangan tangan 
kita terlepas jauh

sekarang kau lebih gembira
aku di sini turut gembira untukmu

walaupun kita tak seperti yang dulu , 
aku akan selalu mengingatimu 

walaupun kau jauh dari aku
aku akan sentiasa memerhatikanmu

walaupun aku ingin cari sahabat baru
namun tak aku ke temui orang seperti kau

aku akan selalu ingat akan persahabat kita 
dan takkan pernah lupa kau . .



Sabtu, 12 November 2011

biarkan sempurna . .

senyummu seindah mahligai permata
tawaku seiring kicau burung
biarkan saja cukup sempurna
duet bersama lagukan sepi
hati kita sama terasa
biarkan saja cukup sempurna

andai bertandang tidak diundang
jaga hatiku jaga hatimu
nanti resah kian gelodak
pesan hatiku pesan hatimu
biar suria datang menjengah
khabarkan diriku khabarkan dirimu
sampai seru membawa berita
ingat diriku ingat dirimu

muncul pelangi selepas hujan
kau tahu nanti akan hilang
terbenam fajar di kaki langit
ku tahu nanti akan menjelang

sekuntum bunga untuk bahagia
sepuluh jari jika terluka
biarkan saja cukup sempurna . .

Khamis, 10 November 2011

perasaan ini . .

kehadirannya dalam hidupku membawa erti tentang cinta , yang selama nie sia m'anggap cinta itu merosakkan diri seseorg tapi sia silap. cinta itu membawa erti dalam kehidupan seseorg, dia buat sia mengenal cinta yang selama ini cinta tak penting dalam hidup sia.

sia selalu cuba tuk menahan perasaan ini tapi sia gagal menahannya, sia jatuh bila menatap matanya dengan kata-katanya yang boleh membuat orang jatuh hati kepadanya. 

tanpa sia sedari dia pun suka kat sia , terkejut bila sia dengar bhwa dia pun ada perasaan sama sia. semasa sia dengar dia cakap camtu sia happy sekali kerna sia pun ada perasaan sama dia. mmg betul apa orang cakap hanya pandang boleh jatuh ke hati . 

dulu sia selalu tingu-tingu dia, sampaikan dia perasaan yang sia sukakan dia. masa tu sia belum ada perasaan pun sama dia tapi dia selalu buat something yg lucu yang suka kasih keringkan orang. dari situlah sia mula sukakan dia. 

kami selalu lawan mata. selama ini sia tak pernah kalah kalau lawan mata sama orang tapi bila sia lawan mata sama dia, sia pula yang kalah . sampaikan sia tak boleh menatap mata. bila sia tingu matanya, hati sia sedih kerna matanya mampu menceritakan kehidupannya.

bila sia lihat dia, dia tak pernah bersedih, dia selalu happy dengan kehidupannya. sia teringin sekali seperti camtu yang sentiasa happy biarpun ada masalah di sekeliling sia tapi sia tak boleh macam tu, bila ada masalah air mata sia akan mengalir membasahi chin sia. 

Isnin, 7 November 2011

fren, i need u . ...

sia tau bezfren sia da tggl kan sia , rsa ingin mngis bila tingu dia sma urg len , rsa cemburu pun da . . jdi, cra sia ubt kan rsa cemburu tu , sia mla rpt kan dri sia sma kwn sekls sia . . mrka ukey tp berbeza dgn bezfren sia , biar mcm na teruk pun bezfren sia d mata sia dia bgs dri urg yg sia kenal d saat susa mo pun senang dia ttp da d sisi sia . . 

tuu dlu , uda mjd kenangan antara kmi. . baru2 nie sia jmpa dia d party kwan sia , sia pnggl2 dia tp dia x dgr . smsa dia limpas dpn sia ,sia tarik tngn nyer tp dia snyum cak smbil bye2 sma sia , punya la skit  ati sia time dia bwat cam tu sma sia jdi sia p blk uma la . . 

dia pena soal sma sia lau ko kehilang bezfren mu pa yg ko bwat ? jd sia ckp, lau sia kehilang bezfren lgi sia pasrah cak bab sia tau da yg lebih baik lgi yg sia kan jmpa .. bila sia ingat blk dpt ka sia jmpa urg yg lebih baik dri  dia yg sia kenal , sia menyesal krna ckp cak tu sma dia lau msa dpt d putar kan blk sia x mo cakp cam tu ma dia , sia x mo kehilangan bezfren mcm dia . . 

skrg nie , p'shbatan kmi x seindah dlu. . 

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...