Selasa, 22 November 2011

seperti rama-rama

dulu sebelum saya bertukar menjadi rama-rama, 
saya ada ulat yang suka memakan daun tanpa henti.

lama kelamaan saya mula sedar bahwa masanya telah tiba,
saya harus berkurungkan untuk berubah menjadi rama-rama.

lalu saya membaluti diri saya dengan daun,
saya takut nanti saya tidak boleh melihat keindahan dunia.

dengan keberanian saya melakukannya,
dan berdoa agar tidak di ganggu oleh siapa-siapa.

saya takut, kerna apa yang sia buat ini ,
menanggung risiko besar sama ada hidup atau mati.

di dalamnya sangat gelap saya tak boleh melihat apa-apa,
hinggalah tiba masanya saya harus keluar melihat dunia.

beberapa bulan kemudian ,
saya membuka mata dan melihat.

saya begitu cantik dengan warna-warni,
saya keluar dari daun yang bergulung.

lalu melihat dunia dan sedar, 
bahwa saya di beri peluang kedua untuk melihat dunia.

saya terbang dengan gembira ,
menikmati keindahan dunia . . 



p/s : spt rama2 nie mempunyai mksd dlm hidup sia . . hehe ^^

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...