Khamis, 15 Mac 2012

mabul island

mabul island ?
memang saya tidak pernah dengar mabul island , tapi sekarang saya ada tahu rupanya mabul island di sebelah semporna . mm ! saya dapat tahu ni pun sebab kakak saya yang pergi sana , kalau kakak saya endak pergi sana sampai sekarang saya tidak tahu . 

kakak saya pergi sana pun bukan untuk cuti tapi untuk kerja mereka , dia sama kawan nya yang lain . boleh juga dia katakan cuti sambil kerja . bila saya dengar pengalamannya di sana macam saya pun mahu pergi . tapi tu la , dompet tu perlu tebal sebab kakak saya bilang , sewa bilik rm 90 ke atas , kalau mahu special rm 1000 ke atas . bila saya dengar saya tak mampu sebab saya masih sekolah lagi tak apa la kalau saya sudah kerja sebab duit tu duit saya sudah . nie pula masih lagi harapkan ibubapa .  :(

di mabul island , perjalanan menaiki bot dengan masa setengah jam , ala kejap jak tuu . mabul island tempatnya sangat la bersih , sebab hari-hari dorang kasih bersih . lagi pun makanannya sangat la murah ikan-ikan dengan harga 10 ke bawah tak kira besar ka , kecil ka yang penting masih fresh , memang la murah kan pulau . penduduk di sana juga sangat peramah , dorang akan bertegur sapa dengan pelancong yang datang , tidak rugi juga kalau kenal dengan dorang . 

kebanyakannya yang datang di situ orang itali and orang american , jadi tak hairan la , bila tengok dorang pakai bikini . lagi pun pekerja di sana pun sudah biasa lihat orang pakai bikini . ohh yaaa hampir terlupa , hiasan atau lebih di kenali accessory kebanyakannya di berbuat dari siput boleh la di katakan siput semuanya dab hargnya rm 45 ke bawah .

 mahu tahu lebih lanjut pergi la bercuti di sana , pasti anda akan tahu . saya tak pernah pergi ini hanya la pengalaman kakak saya , dan hanya sedikit jak yang kakak saya tahu sebab dia di sana bukan lama hanya 2 hari jak . .



kakak saya yang pakai baju warna putih yang panjang rambut 






 yang baju kening tu sheena dan sebelahnya princess , nick name jak




 time dorang buat promosi

dari kiri jovick , aunty, sheena , kakak saya erlyn and princess
dari kiri jovick , sheena , princess, erlyn , yg duduk tu saya tidak tahu


p/s : banyak lagi pic , tapi saya ambil yang saya suka jak . .
       hehe ^^

* mahu lebih jelas tekan jak tu pic *

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...