Selasa, 13 Mac 2012

cuti-cuti !!

cuti sekolah nie sangat membosankan , pastu banyak kerja sekolah juga. 
tapi cuti sekolah juga nie kan saya tiada mood mahu jalan-jalan . kemarin , mama saya mahu bawa saya pergi sandakan , tapi saya tiada mood pula mahu jalan-jalan .lagipun , saya mana pernah pergi sandakan , tu la saya rasa macam rugi pula , mahu patah balikpun tiada guna sebab mama saya sudahpun jalan , tadi pagi dorang bertolak . dia , anaknya and anak adiknya.  tapi dua hari cak dorang di sana . apa-apa pun baru saya rasa macam menyesal sekarang , tiada guna juga saya menyesal .

mm ! cerita tentang cuti nie , rasa macam teringin mahu bercuti di jepun pula . tapi hanya la mimpi sebab saya mana ada banyak duit mahu bercuti , kalau bahagian malaysia boleh la tapi kalau luar negara sudah tu kurang bajet la  . . sebab di malaysia tidak perlu tukar wang , naik kapal terbangpun tidak mahal juga , makananpun macam sama cak harga . kalau luar negara pula mahu tukar wang lagi , tiketpun mahal , makanan nya pun mahal . haha ! nie la bezanya bercuti di dalam negara dan luar negara . .

mm ! saya akan simpan mimpi saya dan saya yakin suatu hari saya akan jejak kaki saya di jepun . . ini la mimpi indah saya bila saya dalam tidur . saya teringin bercuti di jepun bukan sebab artisnya tapi sebab specialnya la saya teringin . saya selalu baca pasal negara jepun sebab tu la saya teringin bercuti dia saya , bunga sakura nya membuat saya tertarik , reka bentuk rumah , dan sebagainya . 

saya teringin bercuti di jepun dari saya masih kecil sehingga la sekarang perasaan tu tidak pernah berubah , biarpun ianya mimpi , tapi itu la impian saya . . kalau boleh seluruh negara saya mahu bercuti-cuti tapi cukup la hanya satu negara yang special untuk saya . . hehe ! 







p/s : mimpi indah saya  . .


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...