Ahad, 28 Ogos 2011

dunia makin fana

            zaman sekarang berbeza dgn zaman dahulu . .zman dhlu, pemuda-pemudi d beri didikan keagamaan dan setiap gerak geri mrka d kawal dan ibubapa selalu memberi perhatian kpda ank mrka dan kasih sayang secukupnya tapi zaman kini, pemuda-pemudi susah utk d kawal. . mrka selalu merayap keluar tnpa kebenaran dri ibubapa . ibubapa pun selalu sibuk akan kerja hngga ank mrka d abaikan, ank mrka kurng kasih sayng dan didikan kegamaan tidak di ajar kpda ank mrka . .

        hati mula gelisah, memikirkan dunia yg penuh kecanggihan . . didikan agama d ketepikan yg d beri keutamaan da la duniawi . . hinggakan larangan keagamaan tidak di peduli lgi.mrka buat sesuka ati mrka tidak memikirkan apa yang akn terjadi di masa hadapan. .

       zaman berganti zaman, dunia semakin teruk. .melihat pemuda-pemudi yang bebas bergaul tanpa larangan dari ibubapa hingga kan ank mrka tidak lgi dengar cakap orng tua dan selalu melawan cakap org tua mrka.

         bumi di penuh segala pencemaran yang di buat oleh manusia, alam sekitar tidak la seindah dulu, hewan2 kemakin hari semkin pupus, pokok2 d tebang, dan bumi semakin panas. .

        ingin ku ubah semuanya, tapi ku tak dapat buat krna sia hnya la manusia biasa yang tiada kuasa tuk mengubah segala sesuatu . .


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...